Také v letošním roce je program festivalu Divadelní svět Brno podrobně sledován ve festivalovém zpravodaji Theatrocén, který bude tentokrát vycházet průběžně jako součást studentského časopisu Krith Katedry divadelních studií FF MU.

Poslechněte si druhý díl podcastu První pohyb, který s Laurou Genčúrovou natáčela Kateřina Hejnarová

 

„Humor na mě občas působil trochu primitivně, scénograficky je ale inscenace pokroková.“

Představení Slovenského národného divadla Špina přináší obraz dvou adoptovaných dívek, které se dostávají do prostředí maďarského venkova – příkrého v nahlížení na cizí elementy i ve svébytném sarkasmu, který nejde daleko ani pro rasistické poznámky. Přesto se však recenzentka Laura Genčúrová zamýšlí, proč představení dostalo prestižní slovenskou cenu DOSKY. Jak coby Slovenka srovnává rezonanci představení v českém a slovenském prostředí? V čem byla scénografie Špiny výjimečná? A jakou připomínku by vzkázala autorům?