Také v letošním roce je program festivalu Divadelní svět Brno podrobně sledován ve festivalovém zpravodaji Theatrocén, který bude tentokrát vycházet průběžně jako součást studentského časopisu Krith Katedry divadelních studií FF MU. Autorkou dnešního článku je Karolína Stehlíková.
Na dokument Smrt divadlu! Portrét Huberta Krejčího se můžete podívat online ZDE.
Co si zaslouží divadlo?
Slavnostní open-air zahájení festivalu Divadelní svět Brno zrušil déšť, zahajovací akcí se tak stala velmi komorně pojatá projekce dokumentu věnovaného osobité postavě nedávno zesnulého režiséra a dramatika Huberta Krejčího (1944–2022). Režisér Robin Kvapil tak pokračuje v produkci dokumentů o pozoruhodných brněnských osobnostech spjatých s divadlem (loni byl na festivalu premiérován jeho dokument Smrti a sny Evy Tálské, o rok dříve pak profil Jana Kačeny nazvaný Hovory z Ján). Hubert Krejčí vyvstal před diváky plasticky i díky vnořeným archivním záznamům, na kterých hovořil sám. Zážitek z projekce umocnilo následné předvedení frašky kjógén Honekawa (Kostra, její obal a mnich), který přeložil a choreograficky připravil sám Hubert Krejčí a z jehož podnětu soubor Divadlo kjógen kdysi vůbec vznikl.