Také v letošním roce je program festivalu Divadelní svět Brno podrobně sledován ve festivalovém zpravodaji Theatrocén, který bude tentokrát vycházet průběžně jako součást studentského časopisu Krith Katedry divadelních studií FF MU, a dá prostor především reflexím jednotlivých představení, které se na DSB objeví. Těšit se ale můžete také na rozhovory, ohlasy a foto a audioreporty z celého festivalu. Přečtěte si první recenzi z festivalového prologu – na trilogii Čekárna Divadla X10 od Barbory Rokytové.
Podobnost čistě náhodná
DSB je oficiálně tady a s ním víkendový prolog, ve kterém pražská nezávislá divadelní scéna X10 představila trilogii Čekárna. Tento projekt vznikl k výročí desetiletého působení tohoto uměleckého uskupení založeného Lenkou Havlíkovou. Na festivalu měli diváci (ale i tvůrci) poprvé možnost zhlédnout celý triptych Úspěch, Oppermannovi a Vyhnanství v celkovém bloku v průběhu dvou dnů. V této intenzivní časové kapse se tak střetáváme se třemi různými příběhy a třemi režijními rukopisy, jež vycházejí ze stejnojmenné trilogie německého židovského spisovatele Liona Feuchtwangera (jejíž dramatizaci vytvořil dramaturg divadla Ondřej Novotný) pojednávající o Německu a německé společnosti před, během a v době nacistické vlády. Při znalosti tohoto nelehkého a zásadního období evropské historie je přirozené, že i tvůrce z divadla X10 zaujala otázka stojící v samotném středu: kde a jak vzniká zlo?