Také v letošním roce je program festivalu Divadelní svět Brno podrobně sledován ve festivalovém zpravodaji Theatrocén, který bude tentokrát vycházet průběžně jako součást studentského časopisu Krith Katedry divadelních studií FF MU.
Recenzi na představení SYM-PHONIE MMXX (Sasha Waltz & Guests) napsala Klára Melišíková.
Odpovědi najdeme vždycky uvnitř
Taneční inscenace Sym-phonie MMXX od berlínského souboru Sasha Waltz & Guests se jednoznačně stala jednou z nejočekávanějších událostí letošního festivalu. Sasha Waltz je považována za jednu z pokračovatelek Piny Bausch, pod jejímž tanečním a choreografickým cítěním ve druhé polovině 20. století rozkvetl moderní taneční styl známý jako tanztheater. Taneční vzorec S. Waltz vychází z postmoderního přístupu, ovšem její inscenace jsou důkazem, že překračuje jeho hranice a vydává se vstříc novým cestám a hledá neobvyklé polohy lidských těl.
Tanztheater minulého století se spojuje v mnohých aspektech s tvorbou Waltz, která klade důraz na společný proces tvorby a svoji pozornost obrací ke každému jednotlivému členu souboru – díla tak vznikají společným dialogem, vzájemná komunikace souboru je nepostradatelným prvkem, podobně jako tomu bylo u P. Bausch. Vzájemnost mezi tanečníky Sym-phonie MMXX lze vnímat od prvního okamžiku, kdy se zvedne opona. Jejich těla jsou propojena zvláštní energií a fungují po celou dobu představení jako jeden organismus, jsou jedním společným tělem.